Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

23:18 | January 10, 2019

Personal trainer twice a week, getting back on track

Nu ni, nu har jag tagit itu med min träning. Jag har ju gått på Mama Baby träning på BeCore vilket var SUPER. Rekommenderar alla nyblivna mammor det men nu när Frans inte sitter still längre ens i en sekund så funkar inte “mamma-baby träning” för oss längre.

Nu idag signade jag Sats med en PT, vi ska köra två dagar i veckan, 25 pass och Frasse ska få leka på minisats. Vi hoppas han gillar det! Idag var jag där och vi gick igenom allt från vad jag vill uppnå till ifall jag haft några skador till tider som passar så nu kickar vi igång på måndag. Jag har aldrig haft en PT tidigare så det ska bli roligt! Utöver mkna PT timmar ska jag fortsätta köra Barre och Megaformer på BeCore när jag har barnvakt. Mitt favoritställe och världens bästa träning! Yoga finns på Sats så jag har bokat 2 pass i helgen för att testa dom!

Jag har i alla fall inga mål utan jag sa att jag vill bygga upp min kropp igen. Jag vill känna mig stark igen. Jag har i princip aldrig haft ont någonstans i min kropp så nu när jag har stått upp länge brukar det ömma i svanken och det har det aldrig gjort samt att jag känner mig så himla spänd i axlarna och mellan skulderbladen, inte så konstigt efter att man ammat och bär en liten klump varje dag. Det hör ju till. Jag tänker mest att om vi vill ha barn framöver så behöver jag stärka kroppen nu, jag tror jag hade fått besvär om jag hade blivit gravid nu med min rygg. Jag är alldeles för svag just nu! Jag berättade i allafall för tjejen som ska träna mig att jag gillar att jobba med kroppsvikt och att jag är en riktig danstjej, jag kör ju mest Barre, pilates, yoga och har endast dansbakgrund så att jag inte är någon fena på gymmet direkt haha. Jag har alltid varit sjukt stark när det kommer till min kroppsvikt och haft bra kroppskontroll men vikter och sådant är jag ju ingen höjdare på så detta kan bli spännande!

Känner mig riktigt peppad i alla fall. Jag är glad över att det inte blev någon hård träning idag i och med mitt matintag senaste två dagarna, soppor och smoothies. Nu ni, nu ska jag komma i en bra form innan 30!! Sista våren i mina 20’ies nu ska det jobbas, man blir ju inte starkare med åren direkt och inget blir enklare =)

Senast jag tränade mycket var här, 9 månader preggo! Det tackar jag för nu, all träning är oftast bra träning och att jag tränade till veckan innan jag födde är jag så himla glad över att jag orkade och klarade!! Här nedan är jag i vek 34, helt ovetandes om att jag skulle föda 3 veckor senare!


2 kommentarer



2 kommentarer om “Personal trainer twice a week, getting back on track”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • ledsen om jag ger dålig feedback men jag fick en liten klump i magen när du sa att du tänker lämna Frasse till främmande personer när han är så liten…

    Kan du inte be din syster passa honom när du tränar?

    Reply
  • Det behöver du inte få 🙂 Frans är snart 10 mån och nu känner jag mig redo att testa. Vissa barn börjar ju dags vid 12 månader. Det bästa är ju att han är ju inte “lämnad till främmande personer” riktigt eftersom att jag är 200 meter ifrån hela tiden och finns där. Man får lämna in sina barn från 6 veckor men jag har inte känt mig redo förrän nu. Jag tänker att i Usa och England tex börjar ju mammorna jobba efter 3 månader igen, då får man lämna sitt barn på dagis eller en nanny, same same 🙂 Men, detta gäller dock 45 min 2 dagar i veckan, tror det är toppen att öva också inför dagis! Kram.

    Reply