Paris weekend

Förra helgen körde jag och J en avstickare till Paris för att fira min fina vän Sebbes 30-årsdag! Vilken helg, vilka minnen! Dom bär jag föralltid med mig.

Vi 30 gäster som tagit oss till Paris hade ingen aning egentligen om vad som väntade, vi visste inte mer än ungefärliga tider och dresscodes och så när vi kom fram fick vi veta att 1 timme innan varje planerad grej så fick vi bara en adress och så var resten surprise. Så kul! Sebbes mamma och man hade verkligen styrt upp helgen på absolut bästa sätt.

Jag och J landade på fredagen sent, vi åkte direkt och köpte skor till morgondagen.

Checkade sedan in på hotellet, svirade om snabbt och gav oss ut för middag. Matsuhisa väntade! Jag hoppade i en topp från Zara och kjol från H&M.

Skålade på rummet i ett glas bubbel innan vi begav oss ut i Paris. Blir lite pirrig när jag tänker tillbaka på förra helgen, att få skåla sådär, exalterade, barnfria och känna att vi har en ledig helg ihop är bra fint!

Sedan var det dags för en middag som varade i 3 timmar. Såå mysigt! En helg i Paris med min man när vi varit föräldrar i ett år var inte fy skam! Tiden verkligen vara flög förbi och maten var gudomlig. Det är samma ägare som till Nobu får er som känner till det. Jag kan säga att sashimipizzan med tryffel var WOW.

Somnade sedan sött innan 00 och klev upp skapligt, åt frukost, svirade om och fick ett sms om vilken tid vi skulle vara vid en viss adress.

Jag akutshoppade två outfits i Spanien till lördagens festligheter och först ut blev denna klänningen från Elissabetta Franchi.

Bar min vita kappa som är min egen design, det nästan med den är att den går att tvätta i maskin. Behövs när det är vita plagg!

Lin och Ted bodde på samma hotell som oss! Här sitter vi i taxin, förväntansfulla för dagens första aktivitet.

Väl framme klev vi av vid en hamn och det var dags för lunch på en båt! Så mysig dagsaktivitet!

Här har vi stjärnan själv ihop med sin vackra mamma!

Först en liten fördrink!

Älskade Sebastian! Vi blev vänner i LA för 10 år sedan. Vad tiden går fort! Så stolt över vår vänskap och över vilken fin vän jag har.

En liten klyschig bild var värd att ta hehe!

Sedan flyttade vi oss ner för lunch! Jag lade ifrån mig telefonen under lunchen som var så fin. Här försvann verkligen tiden, vi åt trerätters, det hölls tal (även jag fastän jag tycker det är så läskigt) och skålades för 30-åringen vi alla åkt för att fira!

Efter lunch kände vi oss inte helt klara så vi tog en drink innan alla begav sig till sina hotell för att ladda om.

Det blev en snabbvisit på hotellet. Jag fixade om mig, hoppade i ytligare en outfit från samma märke jag shoppade i Spanien och sedan var det dags för en drink på hotellet innan middag.

Älskar mitt nya set! Jag är ju tokig i grönt som ni vet.

Lördagsfina <3

Middag!!! Vi fick en adress som ledde oss till Four Seasons för en fördrink och när det var dags att ta oss till middagen behövde vi bara förflytta oss 50 meter då Sebbes mamma och man fixat en pangmiddag på hotellets restaurang. Det serverads italienskt och det var bland de bättre middagarna vi ätit! Så gott och trevligt. Grym kväll!

Dessa föräldrarna checkade sedan ut efter ett par timmars klubbande och somnade sött efter att ha klämt en pasta i sängen. Not. Vi beställde upp en pasta rigatoni 05.00 och vi var så enormt taggade på den här pastan och när J gick och kissade skulle jag hälla på parmesanen och förbereda tänkte jag men när jag hade gjort det och rört runt i pastan såg jag parmesanskålen bredvid mig och insåg att jag rört runt en skål flingsalt. Det blev totalt oätbart. Hehe. Synd.  Åt i alla fall en god frukost sedan begav vi oss mot flygplatsen!

När vi var påväg hemåt längtade vi ihjäl oss efter den här lille killen. Vi satt på flygplatsen och konstaterade att 2 dagar borta såhär räcker haha! Både från varandra och från Frans, efter 2 dagar blir det bara jobbigt. Vi satt där och väntade på flyget och räknade ner timmarna, fick mamma att se till att Frasse napade sent så han skulle vara vaken när vi landade. Vi kände iallafall att det var en superlyckad helg, det verkade som Sebbe var nöjd och vi fick med oss så fina minnen hem. Är ändå glada att vi kan göra sånt här trots barn, så evigt tacksamma över att Frans är så enkel att lämna bort med folk han känner <3 Tack livet för denna helgen!